TUESDAY: 4 PAGES IN THEIR PRACTICE BOOK FROM THE READING AMELIA EARHART
wEDENSDAY:NO HOMEWORK
THURSDAY:BRING THE DEFINITIONS AND ONE SENTENCE OF THE VOCABULARY FROM THE READING BOOK BRIDGES TO LITERATURE PAGE 253
FRIDAY: NO HOMEWORK
domingo, 31 de enero de 2010
domingo, 24 de enero de 2010
ORAL PROFICIENCY EXAM
Explicación para el Examen Oral:
Único Examen Oral: -Fecha del 11 al 17 de Febrero.
Características:
Personal En equipo. (4 personas máximo)
Power point presentation:
Realizar una investigación completa sobre algun deporte, sus reglas, jugadores famosos, donde se juega, etc.prepararla en power point y presentarla frente a tus compañeros en clase.
Puntaje:
40 % Investigación del deporte elegido.
10% Power point presentaton.
20% Buena entonación y fluidez para
hablar.
10% Buena coordinación y trabajo en
equipo.
10% Puntualidad de la fecha establecida.
10% Material adecuado a tiempo (T.V.,
Lap top, etc.) (Es tu responsabilidad revisar que se vea adecuadamente, asi como obtener el material con el que lo presentarás previamente, “no lo hagas un día antes del examen).
Total: 100 puntos.
Publicado
Único Examen Oral: -Fecha del 11 al 17 de Febrero.
Características:
Personal En equipo. (4 personas máximo)
Power point presentation:
Realizar una investigación completa sobre algun deporte, sus reglas, jugadores famosos, donde se juega, etc.prepararla en power point y presentarla frente a tus compañeros en clase.
Puntaje:
40 % Investigación del deporte elegido.
10% Power point presentaton.
20% Buena entonación y fluidez para
hablar.
10% Buena coordinación y trabajo en
equipo.
10% Puntualidad de la fecha establecida.
10% Material adecuado a tiempo (T.V.,
Lap top, etc.) (Es tu responsabilidad revisar que se vea adecuadamente, asi como obtener el material con el que lo presentarás previamente, “no lo hagas un día antes del examen).
Total: 100 puntos.
Publicado
WRITING EVALUATION
To Evaluate the Creative Writing subject we will work on 3 different quizzes and one Evaluative Writing (Writing exam)
The quizzes are the following:
Date: January 25th in class
a) MOVING INTO THE FUTURE (one page)
Imagine a transportation invention of the future.
On one side of a paper (letter sized) freewrite a paragraph that describes what it does and how it looks.
Illustrate the other side with a picture of what you have described.
Language Network Book page122
Date: January 29th
b) CREATE A SCENE (one page)
As the speaker and her sister wait for a ride, it begins to rain. Follow the directions on page 145 from the language network book to invent two descriptions about rain.
Date: February 3rd in class
c) (10 sentences)
Recalla time when you were up close and personal with a bug, was the bug disgusting? fascinating?, weird?
Write a short paragraph in 10 sentences about your bug.(use prepostions, conjunctions and interjections).
Language Network Book page 150.
Creative Writing exam
Fecha de entrega: February 10th.
Se entregará un “ensayo” que se encuentran basado en su libro Language Network: Writing Workshops; Writing for different purpose. Unit 23: Cause and Effect Essay. Pages: 438 to 445
Características del trabajo:
• Realizar un ensayo con orden y limpieza.
• El trabajo se entregará en computadora con las siguientes características:
Letra: Arial 12
Hoja: Tamaño carta.
Orientación: Vertical.
Entregarlo en carpeta.
Deberá tener una hoja de presentación con tu nombre y clave
Cada sección (o paso) deberá tener su nombre.
PUNTAJE:
Estas son las secciones o pasos que debes realizar para tu trabajo:
50% Unit 23: Cause and Effect Essay
o 10% Prewriting.
Choose a topic. (2 puntos)
Decide what you need. (3 puntos)
Do a reality check. (use the map) (5 puntos)
o 10% Writing Drafting (recuerda que esta sección es un borrador).
o 10% Revising (la revision es sobre el borrador anterior)
o 10% Editing Drafting (Se vuelve a escribir tu primer borrador, sin errors, corregido y limpio).
o 10% Classmate’s opinion.
10% Elaboración en computadora con las características previamente establecidas.
10% Sea entregada en carpeta y con limpieza.
10% Photo of your character description.
10% Hoja de presentación
10% Puntualidad de entrega. (Nota: reconocimiento a la puntualidad, ya que si no lo traes el día que te
corresponde al siguiente día lo puedes traer pero el trabajo se evaluara sobre 70).
Total: 100 puntos.
The quizzes are the following:
Date: January 25th in class
a) MOVING INTO THE FUTURE (one page)
Imagine a transportation invention of the future.
On one side of a paper (letter sized) freewrite a paragraph that describes what it does and how it looks.
Illustrate the other side with a picture of what you have described.
Language Network Book page122
Date: January 29th
b) CREATE A SCENE (one page)
As the speaker and her sister wait for a ride, it begins to rain. Follow the directions on page 145 from the language network book to invent two descriptions about rain.
Date: February 3rd in class
c) (10 sentences)
Recalla time when you were up close and personal with a bug, was the bug disgusting? fascinating?, weird?
Write a short paragraph in 10 sentences about your bug.(use prepostions, conjunctions and interjections).
Language Network Book page 150.
Creative Writing exam
Fecha de entrega: February 10th.
Se entregará un “ensayo” que se encuentran basado en su libro Language Network: Writing Workshops; Writing for different purpose. Unit 23: Cause and Effect Essay. Pages: 438 to 445
Características del trabajo:
• Realizar un ensayo con orden y limpieza.
• El trabajo se entregará en computadora con las siguientes características:
Letra: Arial 12
Hoja: Tamaño carta.
Orientación: Vertical.
Entregarlo en carpeta.
Deberá tener una hoja de presentación con tu nombre y clave
Cada sección (o paso) deberá tener su nombre.
PUNTAJE:
Estas son las secciones o pasos que debes realizar para tu trabajo:
50% Unit 23: Cause and Effect Essay
o 10% Prewriting.
Choose a topic. (2 puntos)
Decide what you need. (3 puntos)
Do a reality check. (use the map) (5 puntos)
o 10% Writing Drafting (recuerda que esta sección es un borrador).
o 10% Revising (la revision es sobre el borrador anterior)
o 10% Editing Drafting (Se vuelve a escribir tu primer borrador, sin errors, corregido y limpio).
o 10% Classmate’s opinion.
10% Elaboración en computadora con las características previamente establecidas.
10% Sea entregada en carpeta y con limpieza.
10% Photo of your character description.
10% Hoja de presentación
10% Puntualidad de entrega. (Nota: reconocimiento a la puntualidad, ya que si no lo traes el día que te
corresponde al siguiente día lo puedes traer pero el trabajo se evaluara sobre 70).
Total: 100 puntos.
HOMEWORK WEEK : JANUARY 25- 29
MONDAY- WRITING PROJECT
TUESDAY- VOCABULARY WORDS WITH DEFINITIONS AND 1 SENTENCE PAGE 230 BRIDGES TO LITERATURE BOOK.
WEDNESDAY- LANGUAGE NETWORKPAGE 605- EX-7
THURSDAY- vOCABULARY WORDS AND READ AMELIA EARHART PAGE 233 BRIDGES TO LITERATURE.
FRIDAY
TUESDAY- VOCABULARY WORDS WITH DEFINITIONS AND 1 SENTENCE PAGE 230 BRIDGES TO LITERATURE BOOK.
WEDNESDAY- LANGUAGE NETWORKPAGE 605- EX-7
THURSDAY- vOCABULARY WORDS AND READ AMELIA EARHART PAGE 233 BRIDGES TO LITERATURE.
FRIDAY
lunes, 18 de enero de 2010
HOMEWORK WEEK: JANUARY 18TH TO JANUARY 22ND
MONDAY 18TH-
TUESDAY 19TH- PRACTICE BOOK 4 PAGES FROM THE READING THE JIGSAW PUZZLE.
WEDNESDAY 20TH- LANGUAGE NETWORK PAGE 139 PART B. CREATING COMPARISONS.
THURSDAY 21ST- READ THE READING THE JIGSAW PUZZLE FOR THE QUIZ.
FRIDAY 22ND- LANGUAGE NETWORK PAGE 605 EX. 7
TUESDAY 19TH- PRACTICE BOOK 4 PAGES FROM THE READING THE JIGSAW PUZZLE.
WEDNESDAY 20TH- LANGUAGE NETWORK PAGE 139 PART B. CREATING COMPARISONS.
THURSDAY 21ST- READ THE READING THE JIGSAW PUZZLE FOR THE QUIZ.
FRIDAY 22ND- LANGUAGE NETWORK PAGE 605 EX. 7
lunes, 21 de diciembre de 2009
STUDY GUIDE FOR THE THIRD BIMONTHLY EXAM
GRAMMAR AND VOCABULARY EXAM
BOOK : LANGUAGE NETWORK
UNIT 5: ADJECTIVES AND ADVERBS PAGS. 124- 149
1- What is an adjective?
2- Predicate adjectives
3- Other words used as adjectives
4- what is an adverb?
5- Making comparisons
6- Adjective or adverb?
7- Avoiding double negatives
UNIT 6- PREPOSITIONS, CONJUNCTIONS, INTERJECTIONS PAGS. 150- 167
1- What is a preposition?
2- Using prepositional phrases
3- Conjunctions
4- Interjections
READING COMPREHENSION EXAM
BOOK: BRIDGES TO LITERATURE
UNIT 6- TWIST AND TURNS PAGS. 170 -207
1- The stranger
2- victor
3- then cage
4- The jigsaw puzzle
UNIT 7 TAKING CHANCES PAGS. 210 - 241
1- richard Wright and the library card
2- El chino
3- Let the chips fall
4- Amelia Earhart
UNIT 8 NO PAIN NO GAIN PAGS 244 - 277
1- I prove myself a hunter
2- Gail devers
3- The swimmers chant
4- Brian's return
BOOK : LANGUAGE NETWORK
UNIT 5: ADJECTIVES AND ADVERBS PAGS. 124- 149
1- What is an adjective?
2- Predicate adjectives
3- Other words used as adjectives
4- what is an adverb?
5- Making comparisons
6- Adjective or adverb?
7- Avoiding double negatives
UNIT 6- PREPOSITIONS, CONJUNCTIONS, INTERJECTIONS PAGS. 150- 167
1- What is a preposition?
2- Using prepositional phrases
3- Conjunctions
4- Interjections
READING COMPREHENSION EXAM
BOOK: BRIDGES TO LITERATURE
UNIT 6- TWIST AND TURNS PAGS. 170 -207
1- The stranger
2- victor
3- then cage
4- The jigsaw puzzle
UNIT 7 TAKING CHANCES PAGS. 210 - 241
1- richard Wright and the library card
2- El chino
3- Let the chips fall
4- Amelia Earhart
UNIT 8 NO PAIN NO GAIN PAGS 244 - 277
1- I prove myself a hunter
2- Gail devers
3- The swimmers chant
4- Brian's return
jueves, 12 de noviembre de 2009
TOPICS FOR THE 2ND BIMONTHLY EXAM
TOPICS FOR THE GRAMMAR AND VOCABULARY EXAM
UNIT 3
PRONOUNS pGS. 58 - 87
- What is a pronoun?
-Subject pronouns
-Object pronouns
- Possessive pronouns
- Reflexive and intensive pronouns
- Interrogatives and demonstratives
- Pronoun agreement
- Indefinite- pronoun agreement
- Pronoun problems
- More pronoun problems
UNIT 4
VERBS PGS 90 - 121
- What is a verb?
- Action verbs and objects
- Linking verbs and predicate words
- Principal parts of verbs
- Irregular verbs
- Simple tenses
- Perfect tenses
- Using verb tenses
- Troublesome verb pairs
TOPICS FOR READING AND COMPREHENSION EXAM
UNIT 3
SHEER FEAR PGS. 64 - 93
- Forty five seconds inside a tornado
- Trapped by fear
- Typhoid Mary
- Scaaary jobs
UNIT 4
CLOSE CONNECTIONS PGS. 96 - 133
- My man blue
- Little things are big
- Never home alone
- goodbye falcon
UNIT 5
JOINING FORCES PGS. 136 - 167
- Scars and stripes
- Westwoods
WRITING EXAM
Este examen sera evaluado con tres trabajos escritos que los alumnos entregaran en las fechas especificadas y con los temas basados en el libro de Language Network.
1ER EXAMEN
Unidad 14 Building Paragraphs
FECHA DE ENTREGA: 9 de noviembre
CARACTERISTICAS: Letra Arial 12
Escrito en computadora
En folder
con hoja de presentación
Cada ejercicio deberá tener su titulo y pagina.
PUNTAJE:
60% : 20% "Unity and coherence" Practice B , pg 343
20% " Descriptive and narrative " practice A, pg. 344 ( 5 sentences)
Practice B pg. 345 ( 5 sentences)
20% " Informative and persuasive" Practice A pg.346 (5 sent)
Practice B pg. 347 (5 sent.)
10% Escrito en computadora
10% Limpio y en carpeta
10% puntualidad
10% Hoja de presentacion.
2DO EXAMEN
Unidad 15 ORGANIZING PARAGRAPHS
FECHA DE ENTREGA: 17 de noviembre
CARACTERISTICAS: Letra Arial 12
Escrito en computadora
En folder
Con hoja de presentacion
Cada ejercicio deberá tener su titulo y pagina
PUNTAJE:
60% :
10% " Sequential order " Practice pg. 353 ( 5 sentences )
20% " Spatial Order" Practice pg. 355 ( 10 sentences)
10% " Cause and effect " Practice pg. 357
20% " Compare and contrastractice pg. 359 ( 6 sentences)
10% Escrito en computadora
10% Limpio y en carpeta
10% puntualidad
10% Hoja de presentacion
3ER EXAMEN
Los alumnos entregaran por escrito la interpretación de un poema de la unidad 2 de su libro de literatura que ellos seleccionarán
WRITING WORKSHOPS INTERPRETING A POEM
FECHA DE ENTREGA: 23 de noviembre
CARACTERISTICAS: Letra Arial 12
Escrito en computadora
En folder
Con hoja de presentacion
PUNTAJE:
60% :
Deben basarse en los pasos a seguir de su libro Language network pg. 430 - 443
Su interpretación debe contener introducción , cuerpo y conclusión, mencionar al autor y titulo del poema, dar una interpretación clara del poema, presentar ejemplos que soporten la interpretación
10% Escrito en computadora
10% Limpio y en carpeta
10% puntualidad
10% Hoja de presentacion
ORAL PROFICIENCY EXAM
Solamente sera un examén el cual es una presentación oral en el cual los alumnos deberán escojer un Drama del libro de Bridges to Literature:
Scars and stripes
Westwoods
Deberán realizar un video o actuarlo frente al grupo. ( equipo maximo de 5)
PUNTAJE:
40% Tematica adecuada, mencionar el nombre de la historia y el autor.
10% Vestuario
20% Fluidez al hablar y buena entonación
10% Organización y trabajo en equipo
10% Puntualidad , presentar en la fecha especificada.
10% Material adecuado a tiepo ( TV , Video, etc.)
UNIT 3
PRONOUNS pGS. 58 - 87
- What is a pronoun?
-Subject pronouns
-Object pronouns
- Possessive pronouns
- Reflexive and intensive pronouns
- Interrogatives and demonstratives
- Pronoun agreement
- Indefinite- pronoun agreement
- Pronoun problems
- More pronoun problems
UNIT 4
VERBS PGS 90 - 121
- What is a verb?
- Action verbs and objects
- Linking verbs and predicate words
- Principal parts of verbs
- Irregular verbs
- Simple tenses
- Perfect tenses
- Using verb tenses
- Troublesome verb pairs
TOPICS FOR READING AND COMPREHENSION EXAM
UNIT 3
SHEER FEAR PGS. 64 - 93
- Forty five seconds inside a tornado
- Trapped by fear
- Typhoid Mary
- Scaaary jobs
UNIT 4
CLOSE CONNECTIONS PGS. 96 - 133
- My man blue
- Little things are big
- Never home alone
- goodbye falcon
UNIT 5
JOINING FORCES PGS. 136 - 167
- Scars and stripes
- Westwoods
WRITING EXAM
Este examen sera evaluado con tres trabajos escritos que los alumnos entregaran en las fechas especificadas y con los temas basados en el libro de Language Network.
1ER EXAMEN
Unidad 14 Building Paragraphs
FECHA DE ENTREGA: 9 de noviembre
CARACTERISTICAS: Letra Arial 12
Escrito en computadora
En folder
con hoja de presentación
Cada ejercicio deberá tener su titulo y pagina.
PUNTAJE:
60% : 20% "Unity and coherence" Practice B , pg 343
20% " Descriptive and narrative " practice A, pg. 344 ( 5 sentences)
Practice B pg. 345 ( 5 sentences)
20% " Informative and persuasive" Practice A pg.346 (5 sent)
Practice B pg. 347 (5 sent.)
10% Escrito en computadora
10% Limpio y en carpeta
10% puntualidad
10% Hoja de presentacion.
2DO EXAMEN
Unidad 15 ORGANIZING PARAGRAPHS
FECHA DE ENTREGA: 17 de noviembre
CARACTERISTICAS: Letra Arial 12
Escrito en computadora
En folder
Con hoja de presentacion
Cada ejercicio deberá tener su titulo y pagina
PUNTAJE:
60% :
10% " Sequential order " Practice pg. 353 ( 5 sentences )
20% " Spatial Order" Practice pg. 355 ( 10 sentences)
10% " Cause and effect " Practice pg. 357
20% " Compare and contrastractice pg. 359 ( 6 sentences)
10% Escrito en computadora
10% Limpio y en carpeta
10% puntualidad
10% Hoja de presentacion
3ER EXAMEN
Los alumnos entregaran por escrito la interpretación de un poema de la unidad 2 de su libro de literatura que ellos seleccionarán
WRITING WORKSHOPS INTERPRETING A POEM
FECHA DE ENTREGA: 23 de noviembre
CARACTERISTICAS: Letra Arial 12
Escrito en computadora
En folder
Con hoja de presentacion
PUNTAJE:
60% :
Deben basarse en los pasos a seguir de su libro Language network pg. 430 - 443
Su interpretación debe contener introducción , cuerpo y conclusión, mencionar al autor y titulo del poema, dar una interpretación clara del poema, presentar ejemplos que soporten la interpretación
10% Escrito en computadora
10% Limpio y en carpeta
10% puntualidad
10% Hoja de presentacion
ORAL PROFICIENCY EXAM
Solamente sera un examén el cual es una presentación oral en el cual los alumnos deberán escojer un Drama del libro de Bridges to Literature:
Scars and stripes
Westwoods
Deberán realizar un video o actuarlo frente al grupo. ( equipo maximo de 5)
PUNTAJE:
40% Tematica adecuada, mencionar el nombre de la historia y el autor.
10% Vestuario
20% Fluidez al hablar y buena entonación
10% Organización y trabajo en equipo
10% Puntualidad , presentar en la fecha especificada.
10% Material adecuado a tiepo ( TV , Video, etc.)
Suscribirse a:
Entradas (Atom)